19/12-08

Idag fick jag barnbidraget :) få se om de kommer nå mer pengar den här månaden från försäkringsjävlacp-kassan. De skulle inte förvåna mig om de inte kommer nå.. man vet ju aldrig med dom :P

Idag har vi gjort köttbullar.. hur mycket som helst. Och  jag kom på att jag skulle inte vilja jobba på en fabrik där dom gör hemmagjorda köttbullar.. så kul är det inte att rulla dom :P
Vincent fick ligga ute i vagnen medan vi gjorde de. Annars hade inte vi fått nåt gjort, för han typ vägrar att sova länge inne. Fast nu ligger han o sussar lite bredvid mig i soffan :)
I natt sov han bra, vi gick o la oss vid typ halv 10 och Vincent somnade nästan på en gång, han vaknade vid halv 4 o va hungrig och sen somnade han om och Martin gick upp med honom vid 7, innan han skulle skjutsa barnen till skolan. Sen blev de inge mer sömn den morgonen.. haha.

Vi fick lite julkort idag, från mina 2 systrar, mamma o pappa och min moster.

Kanske lägger in lite kort sen om jag hamnar vid min dator, den bärbara är lite sär..

Jag har funderat på en sak.. hur faen kan man röka när man är med barn?!?! Det är tragiskt o se folk som gör de.. stackars barn som kan få men för livet p.g.a att mamman är puckad o måste stoppa in en cancer-pinne i mun.. Så många man har sett på jobbet som haft KOL o andra sjukdomar p.g.a rökning.. Jag tycker dom borde sluta sälja tobak!
Tack o lov att det är rökförbud på krogar.. så man slipper lukta som ett ruttet askfat när man kommer hem..


/Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0