5/8-09

Idag va det första dagen med en envis ettåring :)
Det här fick han av alla som kom o firade (kan ha glömt, för minnet är inte de bästa):

Kläder, ryggsäck, gåbil och pengar från mormor o morfar.
Sverige-dress, jeans o Metallica t-shirt av moster Carola (&kusiner)
Slå-på-"spikarna" grej med hammare (kommer inte ihåg nå vettigt namn) och en radiostyrd stor lastbil av moster Cicci (&kusin Morgan o lillen i magen:))
Pengar av gammelmormor.
En jättefin hund och en minnes-bok av Lukas.
En låda med klossar av Ludde.
3 flygfordon av Tobbe o Annica
Och av oss fick han en buss som hoppar o låter och en bok.

Om jag glömt nåt så påminn mig, hjärnan har lagt av för tillfället :P

Vi va in till stan på förmiddan o satte in Vincents födelsedagspengar och pengaröret han hade fullt :) Han är rik den lilla rackaren :) Men de är bra, för de läre väl inhandlas en del till när dagiset börjar :)
Vi fikade på bibblan o titta om Martins barn hade låneböcker som hade gått ut o de hade de, ovanligt :P
Vincent är så tacksam över att sitta i sin nya vagn o gå runt på stan :) Tänkte handla lite, men eftersom alla hans pengar va på banken o dom kommer inte på kontot förrens i morron så blev de ingen shopping :) Jag har 68 kr kvar resten av månaden så de blir inge shoppande för min del.. Skulle behöva lite nya kläder menmen.. Får väl köpa en symaskin o sy egna kläder :P haha.

Efter vi va på stan så åkte jag o Vincent o hälsade på Johanna o Ludde, lämnade även resterna av tårtan där :)
Vi va ute o gick o snackade skit (som vanligt) haha.

I morron ska jag iväg till arbetsförmedligen o se vad dom har att säga. Tänkte jag skulle börja på min ungdoms & -jobbgarantin när Vincent börjar på dagis. Eller arbetsmarknadspolitiskt program heter de väl egentligen. Jag är inte så insatt :) Men kommer få betydligt mycket mer pengar än föräldrapenningen jag har nu :D
De blir bra så kanske man köpe en j*vla diskmaskin nångång samt spara till våran utlandssemster nästa höst :) Mitt pass räcker till 2012 så de va ju bra :)

Nu ska jag göra nå vettigt, typ sova :)

Lägger in lite bilder nån dag :)

/Carro

Kommentarer
Postat av: Tilly

Vad många fina saker du fått V!

Jag är på din sida, man ska vara envis när man är

ett år. Fast min mamma säger att det är hon som bestämmer. Tjiiii fick hon!

2009-08-07 @ 19:26:49
Postat av: TOBBE

hoppas du har haft en bra dag

2009-08-08 @ 03:49:00
URL: http://veteran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0