8/6-2011

Puh, nu har Vincent äntligen somnat! Vi blev ensamma nu på kvällen för Martin fick hoppa in å jobba extra och när jag ska lägga Vincent brukar de ta sån tid :P Vi blev osams när han skulle bada för han satt och åt skum, så då blev de slutbadat. Han grinade och sa "hungrig i magen, äta lite gröt", så då va de bara å göra i ordning havregrynsgröt med hallon och han åt upp en hel vuxen-portion! Och 1 timme innan åt vi middag och han åt bra då också och ett äpple till efterrätt.. Kanske har nån tillväxtperiod igen :) Bra att han äter och inte är kräsen med maten..

Igår var det snuskigt varmt ute, 28 grader visade termometern nästan hela dagen och som tur va blev det ett rikigt åskoväder på kvällen och de behövdes! Så idag har det varit 24 grader och blåst så de har varit jätteskönt, förutom i morse när jag skjutsade Vincent till dagis då höll jag på att svettas ihjäl :P haha.
Och igår efter dagis så va till Johanna, Ludde och Lillie och åt lite glass och fruktsallad och barnen plaskade med vatten :) Och kl 13 igår träffade jag barnmorskan igen och såhär såg de ut igår:
  • bltr: 125/60
  • hb: 124
  • blsk: 6,7
  • sf-mått: 32
  • hjärtljud: 138
  • vikt: + 3 kg (+6 kg totalt)
Blev lite chockad när jag hade gått upp 3 kilo på en månad och barnmorskan sa bara, "ja, du är gravid!" :) haha, så de va ju bra :) Allting såg bra ut och när hon skulle sticka mig i fingret höll jag på att förblöda, typ. Va så varm och svettig så blodet bara forsade :P Fick ny tid om 2 veckor :)

I morron är det sista dagen Vincent går på dagis och sen har han sommarlov till 16 augusti! Ska bli så skönt att ha honom hemma och inte behöva passa nå tider :) Och i morron skulle dom även ha en liten avslutningsfest och fira barnen som fyller år i sommar, Vincent och 5 (tror jag) av hans kompisar :) De blir nog mysigt och jag tänkte försöka få på Vincent en skjorta i morron så han blir lite extra fin :) Stora pojken!
Nu ska jag försöka mixtra in lite bilder igen på datorn, återstår å se om jag lyckas :P haha
/Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0