2/5-2011

Har nästan nyss ätit frukost (?) efter bm-besöket :) Idag var det dags för glucusbelastning igen så då va de fastande som gällde, och det är inte alls så kul när man är van att äta nästan samma tider varje dag :P

Här kommer lite siffror från idag:
  • blsk före glucosbelastining 5,0
  • blsk efter 6,2
  • bltr 130/65
  • sf-mått 30
  • hjärtljud 132
  • hb 123
  • vikt +2 kg (+3 kg sammanlagt)
Barnmorskan tyckte de va bra att jag har begärt sjukskrivning och hon sa flera gånger att jag skulle ta det lugnt :) Fick även med min blodgruppering som jag ska lämna till förlossningen i ett brunt kuvert som de står "förlossning" på.. De e nu man inser att det inte är allt för långt kvar.. Och jag som inte gjort klart allt gällande bäbis.. Men jag måste ha pengar först!!! PENGAR!! suck..

Så alla värden va bra idag oxå, vilket känns himla skönt :) v 30 idag oxå, eller 29+0 om man räknar så :)
Träffade läkaren i fredags och allt såg bra ut där oxå, bäbis låg med huvudet neråt då och han/hon vägde ca 1,1 kg :) Den här bäbisen väger mindre än vad Vincent gjorde så jag börjar faktiskt tro att de blir en tjej, "normalvikt" för veckan Vincent är född va ca 1,5 kg å han vägde 1850 gram.. haha. Halsbrännan from hell har jag inte heller nu som jag hade med Vincent.. :)
Men jag tänker inte ta reda på nå kön, varför vill man veta egentligen?! Jag har iaf kommit på både tjejnamn och killnamn nu så de kvittar ;)

De kanske blev lite luddigt, men skitsamma :)
Nu blir det inte så mkt gjort, ska hämta Vincent kl 2 och sen ska vi över till grannen på lite mellis :)
/Carro

Kommentarer
Postat av: Henna.

Har du bra gått upp 3kg på hela graviditeten? Åh herre gud tänk om jag hade kunna hålla mig ;) haha.

2011-05-02 @ 13:26:06
URL: http://mammatillsofia.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att ni kom över:) Lukas hade också kul!

Skönt som sagt att allt ser bra ut. 3kg!!!!! Det innebär ju egentligen att du har gått ner i vikt?

2011-05-03 @ 10:58:11
URL: http://tilia.blogg.se/
Postat av: carro

Malin: våra barn lekte himla bra igår :) kanske hade varit ännu bättre om de va en förmiddag dom lekte :) men snart är de sommar å dagisuppehåll så då blir de mer tid för lek :)



Kanske inte gått ner, snarare +-0 :) gick upp 5 kg med Vincent sammanlagt. Fast går jag längre tid nu så blir de säkert nåt kilo mer :p

2011-05-03 @ 12:52:25
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/
Postat av: gabbi

Vad blir det för namn då? :)

2011-05-03 @ 21:14:41
URL: http://gabbithegirl.blogg.se/
Postat av: carro

Gabbi: hemlis ;)

2011-05-03 @ 21:44:25
URL: http://carolinanorgren.blogg.se/
Postat av: Sabine

3 kilo haha:P Jag har gått upp 19:P



Jag ville veta denna gången för jag hade svårt att ändra mig när jag först trott Alice vatt en kille i 9 månader. Kunde liksom inte fatta vart min son var när hon föddes. Kändes lite lustigt. Så denna gången ville jag veta och jag mår bättre psykiskt denna graviditeten faktiskt nu när jag vet=)



Inte långt kvar för dig heller, sista veckorna är dock segast! :P

2011-05-04 @ 19:42:24
URL: http://allavifina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0