30/10-08

Idag har vi varit först på barnens hus, där köpte jag en födelsedags present/julklapp åt Morgan. Syrran sa att han ville ha nåt som låter mycket och illa. Såklart mosters älskling ska få som han vill, så det blev ett set med en stor brandbil och 2 små brandbilar och en massa koner och sånt. O jag kan lova att att brandbilen lät.. :P då blir Morgan nöjd :)
Sen fortsatte vi till kupolen och där köpte jag en mobil att hänga över Vincents säng som spelade nån melodi.. säkert nån man får psykbryt på, men förhoppningsvis så kanske han sover på nätterna då :P Men i natt sov han faktiskt till 4.. sen låg han vaken till 7 och sen somnade han om, när han fick ligga på min arm. Halv 10 klev vi väl upp.
Den mobilen förresten var köpt på babyproffsen. Och Martin köpte ett par varma tossor till lillen på Åhléns, man måste köpa mycket nytt när han växer ur allt..
Efter vi hade shoppat så va vi upp på bvc och Vincent vägde nu 4690 gram, inte undra på att han börjar bli tung att gå runt o bära på :P haha. Det var sista gången vi va på bvc i Borlänge, nästa gång blir de där vi ska bo :) Skönt o slippa tanten på bvc.. Hon är väl typ 150 år.
Och efter vi va på sjukhuset så va vi o besikta Martins bil, den gick igenom. Kanske för att Vincent var med och hon som besikta bilen tyckte han va så söt :)
Jag ska bestikta min 17/12.. kanske ska ta me mig Vincent då också :) hehe.

Vi hade fått ett brev att Vincent ska till Falu sjukhus den 4/12, för röntgen på urinblåsan, stackarn o få kateter när dom ska röntga.. Det är inget fel på han, men dom kollar upp dom för tidigt födda noga. Det är bra :)

Någon mer än jag som följer sjukhuset på tv:n? Jag följer mest för att vi var där nere nästan 3 veckor med Vincent och läkaren som är med i programmet, Katarina på neonatal hade vi också. Och dom det har handlat om ett tag som fick barn i vecka 25, träffade vi när vi va där nere. Lite kul och följa :) Fast vi va aldrig med i nå inslag, men i förrgår så hörde man faktiskt Vincent pipa till, för bäbisen som va med i inslaget låg på samma IVA sal som Vincent.

I morgon ska vi hämta Martins barn ganska tidigt, åka upp till huset o hoppas gubben har plockat ur allt nu!! Sen iväg o handla och lite så. Och i morron kväll så skulle Alva o Tilde på nå spökafton på ridskolan så då skulle dom sova över hos ett par kompisar, så det blir bara jag, Martin o Vincent hemma på fredag kväll :)

Nu ska jag mata min son innan han svälter ihjäl.. Han får ju aldrig mat heller :P haha


/Carro

Kommentarer
Postat av: gabbi

Oh my Gad... katetr stackars krake! Men hallå vart ska ni bo då? Nu är jag förirrad?!

2008-10-30 @ 19:44:20
URL: http://gabbithegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0